Maßnahme gegen Cheater wieder deaktiviert

Der neue Patch 6.0 hatte neben vielen offensichtlich Sachen auch viel unter der Haube verändert, so zum Beispiel eine neue Anti-Bot-Mechanik. Diese neue Mechanik hat dafür gesorgt, dass wenn ein Spieler bzw. Bot zu lange an einer Stelle die gleichen Mobs farmt er mit einem nicht sichtbaren Debuff belegt wurde. Dieser Debuff sorgte dafür, dass die erhaltene Erfahrung auf 10% gesenkt wurde und es so gut wie keinen Loot mehr gab.
Einige Spieler haben darauf hin vermutet, dass es sich dabei insgeheim um eine Maßnahme seitens Blizzard handelt um die Verkäufe von Charakter-Boosts anzukurbeln, Illuminati lässt grüßen :). Leider war die Mechanik noch nicht ganz ausgereift und Blizzard ist nun ein wenig zurück gerudert und hat die Anti-Bot-Mechanik wieder bis auf weiteres deaktiviert.

This isn’t intended to be an „anti-grind“ mechanic. It’s intended to be an „anti-exploit“ mechanic that programmatically addresses power-leveling abuses, with the aim of letting us reward legitimate players more generously. In the past, we’ve often had little choice but to drastically reduce the experience awarded by certain respawning bosses or enemies that are locked in combat with other NPCs, because otherwise they’d be abused. That always felt bad to the regular player who was just passing through in the course of questing or exploration and got unexpectedly little or no experience for killing something. The goal was to come up with an approach that would be invisible to most players, but discourage sitting there and repeatedly farming the same mob for long stretches of time in order to gain experience. Alternatives like questing, dungeons, or PvP are all supposed to be more lucrative than that – WoW has never been a game in which mass-killing mobs for experience was the most efficient route.

That said, clearly this implementation is far too strict, and is triggering from a wide variety of normal activity. We’re going to disable the functionality entirely and look into a much more narrowly targeted approach if and when we reintroduce it. Apologies for the inconvenience and the lack of response on the issue – we were working on understanding exactly where the algorithm was going awry, and now that we’ve done so, we’ll be taking action in the near future.

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